MECİDİYEKÖY – MAHMUTBEY METROSU’NDA SEFERLER BAŞLADI

01 Dec MECİDİYEKÖY – MAHMUTBEY METROSU’NDA SEFERLER BAŞLADI

6 ilçe geçerek saatte 140 bin yolcuyu hızlı ve konforlu bir şekilde taşıyabilecek, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nda seferler 28 Ekim 2020 tarihinde başladı.

Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu, yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayıp, günde 352 sefer yaparak 400 bin yolcu taşıyacak. 15 istasyonlu 18 kilometrelik uzunluğu bulunan, birçok noktada diğer toplu ulaşım araçlarıyla entegre olan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor.

DİĞER HATLARLA ENTEGRASYON SAĞLIYOR

Birçok metro ve metrobüs ile entegre olan metronun Kabataş ayağı açılınca, deniz yoluyla da bütünleşmesi sağlanacak. M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.

BIM-YAPI BİLGİ MODELLEMESİ KULLANILDI

ABD ve Avrupa’daki birçok ülkenin kamu ihalelerinde uygulama standardı haline gelmiş durumda bulunan “Building Information Modelling” (BIM-Yapı Bilgi Modellemesi) Dubai Emirliği ve Katar gibi dünyanın en önemli projelerine ev sahipliği yapan ülkelerde de kullanılıyor.

BIM’in bir yapı ile ilgili mimari, statik, mekanik ve elektrik gibi her türlü bilginin 3 boyutlu bilgisayar modelinin oluşturulması anlamına geliyor. 5D BIM, saha imalatı sırasında karşılaşılan sorunları en aza indirerek, yapının zaman ve fiziksel ilerlemesini daha anlaşılır kılıyor. 5 boyutlu yapı modeli, metraj ve maliyet hatalarını en aza indiriyor ve projenin inşasını kolaylaştırıyor, zaman ve maliyet israfını önlüyor.

BİR KAMU PROJESİNDE İLK KEZ UYGULANIYOR

Türkiye’nin 5D BIM kullanılan ilk kamu projesi konumunda bulunan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun, altyapı projelerinde çok zor olan 5D BIM standardında olması ve yarışmada bu standartlara sahip üst yapı projeleri arasında ilk 8’e girmesi de Türkiye’nin ve İstanbul’un metro teknolojisinde geldiği noktayı göstermesi açısından çok büyük önem taşıyor.

ELEKTRİK İŞLERİ ORGE’DEN

Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nda bulunan Mecidiyeköy, Çağlayan, Nurtepe,Mahmutbey istasyonu ile Depo Sahası (Bakım atölyeleri, tren parklanma ve Sistem kumanda kontrol merkezi) tüm genel elektrik işleri ORGE Elektrik Taahhüt tarafından gerçekleştirildi.

Elektrik taahhüt sektöründe sahip olduğu yarım asırlık deneyim, uzmanlık ve güven ile bugüne kadar birçok büyük projeyi başarıyla tamamlayan sektörün lider firmalarından ORGE Elektrik Taahhüt, 10 Ekim 2016’da açılan Kartal-Tavşantepe metro hattında yaptığı çalışmalarla, bir metro projesinin tüm elektrik, sinyal, zayıf akım işlerini gerçekleştiren ilk Türk firması olmuştu.

02 Kasım 2020